Keso a la Malta

Än en gång med viss inspiration av Sofia...
...Ett recept på en god efterrätt!

KESO A LA MALTA
(1 portion)

Ca 100 gram Keso
Vispgrädde
0,5 - 1 Passionsfrukt
Hallon

Häll upp keson i en sil, skölj med vatten tills vätskan i keson är borta.
Vispa valfri mängd grädde. Rör ihopa grädden med det som återstår av keson.

Om hallonen är frusta så tina dessa i micron.
Servera Keso a la Maltan med hallonen & passionsfrukten.


Jag använde en hel passionsfrukt, men tycker personligen att det hade räckt med en halv till min portion. Jag tyckte även att jag fick lite för mycket hallon, cirka 4-6 stycken hade räckt.



Betyg: 5/7

Kommentarer
Postat av: Andrea

Oh, vad gott det såg ut...tar nog bara kanel =)

Trevlig kväll...



Andrea

2010-02-26 @ 18:51:25
URL: http://metrobloggen.se/mhw

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback