Kycklinggratäng

Receptet på dagens middag (Kycklinggratängen), hittade jag på www.lchfmat.com. Där finns många recept att finna!

Jag kommer dock skriva ner receptet här utifrån mina egna mått (då lchfmat.com inte hade några mått med):

KYCKLINGGRATÄNG
3-4 portioner

3 Kycklingfiléer (orginalreceptet rekommenderar färdiggrillad kyckling)
2 Tomater
Ca 200-300 gram Rökt sidfläsk
4-6 Färska chaminjoner
1 dl (Lomanders) Bearnaisesås
1 dl Creme Fraiche
Ca 100-150 gram Riven ost
Dragon (Jag hoppade över det)
Salt
Peppar
Smör till stekning

Smörj en ungsfast form.
Skiva tomaterna och placera skivorna i formen.
Stek kycklingfiléerna (om du inte har färdiggrillad kyckling), och dela den i mindre bitar för att sedan lägga den ovanpå tomaterna.
Strimla fläsket och stek det - lägg sedan över det i formen.
Skiva champinjoner och stek dem i smör, salta och peppra efter smak.
Blanda bearnaisesåsen och creme fraichen i en kastrull, späd med vatten alternativt fetmjölk för att få en lite rinnigare konsistens. Värm på spisen. Krydda med salt, peppar och dragon efter smak.
Fördela såsen jämt över innehållet i formen. Avsluta med att strö över rivet ost.

Tillaga sedan i ugn 200 - 225 grader i cirka 20 minuter.

Tyvärr glömde jag att fotografera, men bild finns på www.lchfmat.com och tro mig, den bilden är mer sevärd än vad bilden av min mat hade varit! Jag glömde bort den lilla detaljen att fläsket skulle strimlas, så mitt fläsk låg i stora bitar över allting.

Jag ger denna maträtt 4/7 tror jag (Svårt det där med betygssättning).
Dock tror jag att det kan bli godare, om man gör den rätt och med lagom mängd av de olika ingredienserna.
Jag tog t.ex. lite för lite champinjoner, men tror att 4-6 stora champinjoner som jag skrev i receptet ovan blir lagom. Värt att testa att laga en gång till i alla fall :)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.

Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



Ha det bra//M

2010-01-13 @ 01:05:05

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback