Målsättning

Nå, så vad är då mina konkreta mål?

Det övergripande målet är att ge mig själv en god fysisk & psykisk hälsa, som kan ge mig energi, glädje, ett friskt liv och en kropp jag kan trivas i.

Jag har valt att sätta upp några mål i punktform:
  • Att skapa rutin och en livsstil som innebär att jag utför någon fysisk aktivitet regelbundet, minst en gång i veckan. Det vill säga, att göra träningen till en naturlig del av mitt liv
  • Att lära mig hur just jag kan maximera min energi
  • Att få en bra dygnsrythm
  • Att gå ner i vikt (jag återkommer med vilken siffra som skall vara mitt mål)
  • Att jobba med min självkänsla och ständigt hålla ämnet vid liv inom mig själv, då jag tror att självkänsla är en färskvara.
  • Att lära mig att inte äta emotionellt, d.v.s. inse och leva upp till att man inte behöver fira allt med mat och inte heller äta för att man är ledsen, stressad eller nervös.
  • Att få bort mitt Allt-eller-inget-tänk!
  • Att få bättre kondition (och utvecklas i både styrketräning och olika sorters pass)
Kanske kommer fler målsättning dyka upp på vägen, vem vet. Det är det som är spännande!
Vad har du för målsättningar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! Ja det är ju så, man måste verkligen våga om man vill komma någonstans :)



Vilken tur! För det är ju sjukt underbart att träna! Så håller tummarna för att din förkylning går över =)



Jag älskade din blogg! Det är precis samma mål i livet som jag har just nu, känner mig mer peppad också när det är andra som kämpar på med samma sak! Hoppas att det går bra för dig, kommer att följa din blogg :)

2010-01-13 @ 01:54:11
URL: http://sophiessecrets.bloggagratis.se
Postat av: Ida

Vilka bra mål hörru!:)

2010-05-19 @ 20:51:42
URL: http://mogensens.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback