Parma-sallad!

Jag lovade ju ett förslag på recept på den parma-sallad jag åt igår.
Det är absolut inget avancerat, utan något man bara kan slänga ihop direkt på en tallrik.
Givetvis går det att variera i evigheter, precis som de flesta sallader.

PARMA-SALLAD
De här ingredienserna hade jag igår:
Sallad
Tomat
Gurka
Avocado
Rödlök
Parmaskinka
Fetaost
Soltorkade tomater

Det blev alldeles förträffligt gott!
Förslag på variation: Paprika, Oliver, vitlöksklyftor, mozzarellaost o.s.v. (Fler förslag?)

Jag är inte helt hundra på hur pass "bra" soltorkade tomater är enligt lchf eller GI. Men så länge det är en råvara jag vet att det inte är något katastrofalt fel på och det är i småmängder så tänker jag att det inte har någon större påverkan.
Men ändå, är det någon som har koll på hur det är med soltorkade tomater (i olja)? Någon som t.ex. vet ungefärligt kolhydratsvärde?



Kommentarer
Postat av: Anonym

gi-värdet sänks ju då de ligger i oljan, så de är ok om man följer gi-dieten :)

2010-01-15 @ 19:32:49

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback