Äpple- & Jordnötsomelett

Här kommer ett recept på gårdagens lunch, det är omelett på lite annorlunda vis.
Receptet fann jag HÄR. Jag skriver dock propotionerna utifrån vad jag tycker är lagom.

ÄPPLE- & JORDNÖTSOMELETT
(1 portion)

½-1 Äpple
2-3 Ägg
En skvätt Vispgrädde
1 msk Jordnötssmör
Kanel
Äkta Vaniljpulver
Kardemumma

Gör en omelett av ägg, vispgrädde, kanel, kardemumma och vaniljpulver. (Hur mycket man skulle ta av kryddorna tyckte jag var jätte svårt att veta, så jag testade mig fram med cirka ½ tsk av varje, nästa gång kommer jag nog ta lite mer kryddor och se hur det blir)
Bred över ett lager jordnötsmör på omeletten. Stek äppel med kanel och vaniljpulver (höftade med kryddorna här oxå, häll över så mycket som du tycker ser lagom ut).


Servera gärna med en klick creme fraiche, eller varför inte lite vispad grädde!


Betyg: 4/7
Helt okej smakmässigt, men inget WOW.
Inte världens mest mättande lunch, både jag och sambon blev hungriga ovanligt snabbt igen.
Skall dock testa igen med mer kryddor, kanske det förhöjer smaken lite. Vill man ha det mäktigare kan man ju lägga till lite mer omelettsmet.


Kommentarer
Postat av: M

Oj, det lät verkligen spännande!

2010-03-02 @ 17:07:51
URL: http://mols.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: TACK så jättemycket!

Ja, det är bara 10 % , men många bäckar små! haha.

2010-03-02 @ 17:26:02
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback