Grillmarinad

Jag har alltid tyckt att det är ganska svårt att röra ihop någon riktigt god hemmagjord marinad. De senaste gångerna jag har gjort marinad har jag dock lyckats experimentera mig fram till en marinad som jag faktiskt är nöjd med. Därför tänkte jag dela med mig av receptet till er!

GRILLMARINAD
(Uppskattningsvis till ca. 400-600 gram kött)

½-1 dl Olja
½-1 dl Vatten
2 msk Soja
2 msk Tomatpuré
½-1 msk Vitvinsvinäger
1-2 Vitlöksklyftor
1 tsk Svartpeppar
1-1,5 tsk Paprikapulver
1-1,5 tsk Chilipulver
2-3 tsk Allroundkrydda (Santa Marias)
1-2 tsk American BBQ Spice, Chili & Smokey (Santa Maria)
½-1 tsk Lökpulver
Salt & Vitpeppar efter smak

Rör ihopa alla ingredienserna!
Marinera köttet i god tid! För allra bästa resultat skall det helst ligga och dra i marinad i kylskåpet cirka ett dygn innan. Dock fungerar det att låta det ligga några timmar innan också.


BETYG: 5,5/7
Perfekt till grillning, men fungerar så klart även till annat!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback