Hur bromsar man i nedförsbacke?!

Det blev inte någon längre runda och detta beror helt enkelt på att jag kände mig som en extrem fara för både mig själv och för andra (framför allt för mig själv)! Är det någon, snälla någon, som kan berätta för mig hur sjutton man bromsar på ett par inlines i nedförsbacke?!? För med bromsen går det då inte i alla fall, det är en sak som är säker.

Förutom att rundan var som ett 30 minuters lång tävling med mitt liv som insats, så vart det ju roligt. Missförstå mig rätt, det var verkligen roligt att åka - så länge det var på en plant alternativt uppförsbacke. Det är nedförsbackar eller ja, även svagare sluttningar, som förvandlar mig till en katastrofal livsfara på hjul.

Det kändes i alla fall som att det var ypperlig träning för ben och rumpa. Och det gillar vi ju!
Så nu vill det helt enkelt bara till att jag skall lära mig bromsa samt bli lite mer stabil allmänt.
Hjälp...någon?


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: precis, vissa saker går hand i hand!!



Har du fått presentkortet förresten? :D

2010-05-02 @ 21:59:13
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Fotograf - Kristina Bäck

Bara att åka full fart ner.. Varför bromsa? :P

2010-05-02 @ 22:04:54
URL: http://studiokiix.blogg.se/
Postat av: Petra

Inte en susning. Det var så jag hade min olycka. Har fortfarande inte fattat hur man bromsar.

2010-05-03 @ 08:51:25
URL: http://www.metrobloggen.se/lchfdelux

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback