Kasslerstroganoff

Detta recept hittade jag hos Fröken Viktig, så vi tackar henne för detta! Jag har gjort några ytterst små förändringar, men jag redovisar orginalreceptet inom parantes.

KASSLERSTROGANOFF
(Ca. 3-4 portioner)

Ca. 400-500 gram kassler
1 Gul lök (Rödlök i originalreceptet)
Ca. 150 gram Färska Champinjoner (1 burk konserverade i orginalreceptet)
2-2,5 dl Grädde
Ca. 1 msk Kalvfond
Soja
Svartpeppar

Skär upp löken, kasslern och champinjoner i bitar med önskad storlek. Bryn det sedan i en stekpanna med smör. När allting är varmt och har börjat få lite färg skall du tillsätta grädden. Smaksätt sedan med kalvfond, soja & svartpeppar. Låt puttra en stund, smaka av! (OBS! Salt behövs ej. Kasslern, sojan & fonden ger tillräckligt med salt smak.)


Servera gärna med Blomkålsris! Det förhöjer rätten.

BETYG: 6/7
Ja, det fick bannemig bli ett sånt högt betyg! För jag gillade rätten mer och mer för varje tugga, det blev en jätte god smak på såsen.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där såg verkligen smarrigt ut.



Sen måste jag fråga: hur länge har du kört med LCHF? Mår du bra av den kosten? Har haft tankarna att prova på men varit för feg att testa.

2010-05-10 @ 12:01:41
URL: http://norranorrland.blogg.se/
Postat av: pethra

Det såg toppengott ut! Ett tips, om du gillar kasslerstroganoffen, är kassler i bergakungens sås. Det är samma grund som du skrev ovan, men istället för soja och fond så kryddar man med tomatpuré, massa dragon och saltochpeppar. SÅ gott. En av de godaste maträtter jag vet. Perfekt ihop med blomkålsris!

2010-05-10 @ 14:13:32
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

:) Det var verkligen ett fint betyg. Extra roligt när jag gjorde det på en höft av vad jag hade hemma just då :) Men det blev så supergott!

2010-05-10 @ 15:42:01
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Nathalie

Detta vill jag också prova. Men vad är blomkålsris?

2010-05-12 @ 09:28:01
URL: http://blodsvettochtarar.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback