Träning och kvällspromenad...

Som jag tidigare nämnt så har jag helt plötsligt och oplanerat ställt mig själv inför ett träningsuppehåll på minst en vecka (jag minns herregud inte ens säkert när jag tränade sist). Eftersom att jag mår mycket bättre när jag tränar så finns det inget annat alternativ än att komma igång med träningen igen. Och en sak som är säker, det är att för att saker och ting skall ske så krävs det att man gör det - direkt. Så imorgonbitti klockan 06:30 är det jag (och sambon) som står redo för en löparrunda på fem kilometer. På eftermiddagen blir det även ett pass på gymmet, exakt vad det blir beror lite på vilken tid som passar bäst, vilket i sin tur är beroende av uppsatsskrivning etc. Det blir dock antingen intensiv-stånggympa, stånggympa eller step! Eftersom att det inte är någon hit för kroppen att utföra någon tyngre fysisk aktivitet dagen efter alkoholintag (då har kroppen fullt upp med att förbränna alkohol) så kändes det inte aktuellt att träna idag. Men då mitt sug efter träning just nu är enormt och lite motion och frisk luft trots allt gör kroppen gott, så tog jag och min bättre hälft en rask kvällspromenad för en stund sedan. Det är magiskt vilka underverk lite rörelse, frisk luft och gott sällskap kan göra. Plötsligt känns det enklare att fokusera på det positiva och inte låta negativ energi ta för mycket plats i mina tankar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas morgon-joggingen gått bra, och att resten av dagen rullar på!



Det är väldigt skönt att röra på sig, men jag måste alltid känna att jag har tid...Nu ska jag iväg till universitetet:)

Ha det gott!

Kram

2010-05-24 @ 07:30:54
URL: http://keepupthefight.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Vad duktiga ni är! Jag har nog aldrig lyckats jogga pa riktigt, alldeles för jobbigt! Men nan dag kanske...föredrar snabba promenader i sa fall.

2010-05-27 @ 21:16:16
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback