Lycko-dagar!

Både förra veckan och denna veckan så har jag haft några sådana underbara dagar ni vet. Dagar då man känner att man både gjort nytta och fått nöje. Dagar då man känner värme och lycka inom sig när man slår sig till ro på kvällen. Jag bara älskar sådana lycko-dagar! Receptet på en lycko-dag behöver inte vara så avancerat i mitt fall. Men exempel skall ni få!

Förra torsdagen inledde jag med att plugga några timmar här hemma för att sedan gå på handledning för c-uppsats. Handledningen gick bra och särskilt lång tid tog det inte heller. Det gav mig tid över för att strossa på stan en knapp timme innan jag skulle bege mig iväg till dagens nästa mål. På stan hittade jag en billig bok som verkade intressant, så den fick följa med mig hem. I lugn och ro kunde jag bege mig till tågstationen, i väntan på mitt tåg avnjöt jag lite cashewnötter och en somrig ramlösa med smultronsmak i det varma solskenet. Efter det satte jag mig på ett tåg som tog mig till Malmö, där jag mötte upp en vän för att ta en fika på en uteservering. En vän som jag var väldigt glad att träffa efter att inte ha setts ordentligt på länge. Det är en person som jag inte har känt särskilt länge egentligen, utan vår bekantskap sträcker sig bara cirka sex månader tillbaka. Men ändå uppskattar jag henne väldigt mycket! Hon har betytt extra mycket för mig under en viss period i mitt liv där vi befann oss i samma situation och delade mycket tillsammans. Det är typiskt en sån människa som verkligen ger en energi, en fin själ! På väg hem från tågstationen, nästan hemma, stötte jag på sambon min som var på väg ner i stan för att handla. Så jag vände på klacken och följde med honom tillbaka ner i stan. Från resten av kvällen är minnena färre - vilket förmodligen innebär att jag bara tog det lugnt. Det var en bra dag i alla fall!

Valborg var också en lycko-dag för mig. Jag visste om att dagen var min, jag kunde göra precis vad jag kände för. I princip alla andra hade planer för valborgsfirande, men jag, jag valde att vara hemma ensam och därmed hade jag inga skyldigheter till någon och hade en helt kravlös dag framför mig. Bara känslan av detta gjorde att det kändes som att det var min mest lediga och fridfulla dag på evigheter. Jag har sällan förr uppskattat ledighet och frihet så mycket. Dagen ägnades åt träning, shopping & promenad i stan, lite läsning samt en en god middag tillsammans med min sambo som kom hem tidigt från valborgsfirandet. Kvällen spenderades i sitt lugn framför tv och dator. Sängen fick besök av mig ganska tidigt och när jag lade huvudet på kudden så kände jag hur lyckokänslan spred sig i kroppen. Underbara dag!

Idag såg jag till att vara effektiv och göra allt skolarbete under förmiddagen. Med det gjort kunde jag med gott samvete sätta mig på tåget till Malmö. Där träffade jag en kär vän. Vi bestämde oss för att lyxa till det och äta en riktigt lyxig måltid, måndagslyx är ju aldrig fel. Vi blev serverade entrecote, bearnaisesås och sallad på en mysig restaurang. Måltiden avnjöts i takt med en massa prat! Rörande överens om att inte någon av oss borde shoppa någonting just nu så blev rundan på gågatan kort. Istället placerade vi oss på Espresso house där jag beställde en stor kopp kaffe toppad med vispad grädde. Efter ännu en stund av trevliga samtal så begav vi oss hemåt. Direkt efter det gick jag till gymmet och tränade. Intervallträning och lite styrketräning blev det. Och gud vad svettig och trött jag var efteråt! Härligt som bara den och endorfinerna pumpade för fullt. På vägen hem gick jag inom Netto och handlade mat i lugn och ro, det är konstigt nog avstressande för mig att strossa runder i matbutiken i lugn och ro och kolla vad som finns, läsa på förpackningar och välja med omsorg. Sambon fick välja middag idag och då blev det självklart hamburgare. En hamburgare (utan bröd men med ett stekt ägg) senare sitter jag här nu mätt och belåten och beskriver tre väldig vardagliga, men ändå så lyckliga, dagar i mitt liv! På så vis har nu den varma känslan inom mig växt ytterligare.

Vad kan göra din dag till en lycko-dag?


Kommentarer
Postat av: axel

sv; tacktack! ^^.

2010-05-03 @ 22:54:49
URL: http://axelhildenborg.blogg.se/
Postat av: Smala Jessica

Låter underbart, jag älskar också såna lyckodagar och som du säger behövs det inte så mycket för att det ska bli en sådan :)



Peppkram

2010-05-04 @ 11:15:08
URL: http://smalajessica.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback