Slutrapportering angående Utmaningen

Idag var som sagt den sista dagen för utmaningen. Så hur har det nu gått för mig då?
Jo, i 21 dagar har jag kämpat, skrattat, svettats, slitit, trippat på endorfin, varit trött, velat gråta, velat hoppa av lycka. Jag har hoppat, jag har sprungit, jag har suttit lutad mot väggar i 90 grader och svurit. Jag har testat nya träningsformer, jag har tränat både tidiga morgnar och väldigt sena kvällar. Mina armar har fått lära sig att veta hut genom ett ex antal armhävningar och själen min har fått öva sig på att uppskatta både sig själv och sin omgivning. Ja, allt detta och en hel del till har jag gjort på 21 dagar. Men den stora frågan är; Räckte det för att klara utmaningen?

Genomfört! - 1 km/dag gång/löpning
2 av 2
nya träningspass/ 2 nya råvaror/recept ska testas
3 av 3 intervallpass
Genomfört! - 4
saker varje dag att vara tacksam över
5 av 5
stretch/avslappningspass
6 av 6 morgonträningspass
7 av 7
träningspass längre än 60 minuter
80 (varav 74 jogging och 6 promenad) km av 8
x 10 km
9 av 9
minuter höga knän
Genomfört! - 10 km i ett och samma pass
11 av 11
minuter i jägarvila
12 (på tå) av 12
minuter i plankan
13 av 13
minuter ”hoppa hopprep”
14 av 14 trappor ska betas av
15 av 15 stycken träningspass
16 (på tå) av 16
minuter ”stå på ett ben” (8 min/ben). (För att öka svårighetsgraden, stå på tå.)
170 av 17 x 10 hopp ( burpees, upphopp, skridskohopp, grodhopp etc)
180 av 18
x 10 armhävningar.
19 av 19 styrkor du har eller saker med dig själv/din kropp, du är nöjd/stolt över, ska skrivas ner
19 av 20 dagar - 20 dagar utan godis, kakor, glass, chips eller liknande

Svaret är JA! Ja, jag vill allt påstå att jag har klarat Ätatränakämpa's utmaning och jag har gjort det jäkligt bra. Jag satte ganska höga krav på mig själv redan från början: de allra flesta kilometrarna skulle vara i jogging - INTE promenad. Den dagliga kilometern skulle vara en kilometer utöver vardagsmotionen, d.v.s. jag har inte räknat t.ex. promenad till skolan. Inga trappor som skulle ha avverkats ändå räknades, enbart trappor som avverkades enbart i motionssyfte. Inga övningar som gjorts i ett pass har räknats, alltså t.ex. om jag har gjort armhävningar under ett gympapass så har jag inte räknat dessa, utan alla övningar har gjorts utöver. Och så vidare, och så vidare...

Jag lade ribban högt och det gjorde jag för att mitt mål var att även hoppa högt helt enkelt, och det tycker jag verkligen att jag har gjort också.

Det enda som inte gjorts till punkt och pricka är att jag en dag under utmaningen åt godis, vilket inte är förenligt med de godisfria dagarna. Men precis som jag förklarade här så satte jag den punkten i utmaningen lite inom parantes redan från början. Det gjorde jag inte för att jag ville äta godis och kakor varje dag, utan jag gjorde det för att jag redan äter en viss kost som jag följer. Om ett avsteg från min vanliga kosthållning sker en dag under utmaningen, eller någon annan dag, det spelar för mig inte så stor roll då jag sällan gör några större avsteg. För mig var det all träning som var den stora utmaningen som jag var fast besluten om att klara.

Med detta sagt så har jag bara en sak kvar att säga:
Jag har klarat utmaningen och gjort mig välförtjänt av min belöning: En hotellfrukost med min älskade!


När och var?
Det återstår att se!

Kommentarer
Postat av: pethra

Heja dig! :-)

2010-04-26 @ 09:50:33
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Stort GRATTIS till dig!!! :D

2010-04-26 @ 10:41:34
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com
Postat av: Blod, svett och tårar

Grattis! Kul att du lyckades. Hade fått för mig att jag skulle fixa utmaningen med, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig... Satsar på nästa istället =)

2010-04-26 @ 15:46:42
URL: http://www.blod-svett-tarar.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback