Tips för att effektivisera pluggningen (och träningen!)

När du sitter och pluggar och känner hur både koncentration och motivation börjar sina, det börjar krypa i kroppan och du helst bara vill strunta i plugget och göra något helt annat. När du känner så, så testa att lämna studierna i några minuter och gör några enkla fysiska övningar. Då gör man snabbt av med lite av rastlösheten och hjärnan får en chans att tänka på annat och ladda om. Det behöver inte vara några avancerade träningsövningar, det räcker med några enkla grodhopp, armhävningar, höga knä, eller varför inte hoppa hopprep?
Lite motion + ny pluggenergi - Kan det bli bättre?

Detta lilla knepet fungerar bra för mig. Det är en upptäckt jag har gjort, indirekt, tack vare utmaningen!

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

SV: jag som inte har någon mixer, får skaffa det så man kan testa att göra äggmjölken då :)



är ju ett fan av kardemumma så det är säkert gott i :D

2010-04-13 @ 18:07:13
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

SV: Läste på någon sida att man kunde använda en elvisp med men ska investera i en stavmixer med, alltid bra att ha hemma :D

2010-04-13 @ 19:22:57
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: pethra

Spännande med socialt arbete! Jag skriver i folkhälsovetenskap, rätt så besläktat med ditt område. :-) Vad gör du för intervjuer? Alltid roligt att höra vad andra gör.



Jag har även en annan blogg som jag skriver om vikt och mat osv i mer. tjockisbikten.blogspot.com . Trogen lchf:are som har svårt att hålla sig på banan och vikten går icke dit jag vill.

2010-04-13 @ 19:54:29
URL: http://nanoliten.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback