Mandelbröd

Nu skall ni äntligen få mirakel-receptet som jag har pratat om!
Det är recept på Mandelbrödet jag åt till frukost här om dagen.

Var receptet kommer ifrån från början har jag ingen aning om, men jag fann det i alla fall på 56kilo.se.

MANDELBRÖD
40 gram Mandlar/Mandelmjöl
1 Ägg
25 gram Smör
Salt

Om du har mandlar med skal på så börja med att koka upp dessa för att skalet skall lossna. Skala mandlarna. Mixa dem sedan med t.ex. en stavmixer/magic bullet/matberedare, tills de får en mjölliknande konsistens. Om du har köpt färdigt mandelmjöl kan du så klart hoppa över ovanstående moment.
Lägg mandelmjölet i en skål med plattbotten som tål microvärme.
Vispa ägget. Smält smöret i en kastrull.
Rör ner ägget i mandelmjölet, häll över det smälta smöret. Tillsätt en gnutta salt och rör försiktigt om.

Sätt in skålen i micron i ca. 2 minuter! KLART!

Denna mängden är lagom till 2 brödskivor. Kolhydratsvärdet blir då 1 gram per skiva.

Mycket gott bröd! Det går utmärkt att äta det med pålägg av olika slag.

Det färdiga resultatet!

Med mumsiga pålägg på!

Betyg: 6/7


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback