Förslag på förbättring av bloggen!

Det finns så mycket jag vill göra i denna blogg. Så mycket jag vill hinna lägga upp, så mycket jag har funderat på, så många små idéer jag har - men bara en bråkdel av allt hinns med.

Till exempel vet jag om att det finns mängder av produkter som jag har lovat att lägga upp under kategorin "Tips på produkter", och ännu fler produkter som jag inte har utlovat men som jag skulle vilja lägga upp där ändå.

En annan sak jag har tänkt på det är att jag skulle vilja uppdatera mina recept. Till exempel sådana recept där man kan variera fyllning/smaksättning eller dylikt, där funderar jag på om jag skall uppdatera det ursprungliga inlägget när jag testar en ny fyllning/smaksättning. De receptinläggen kommer förvisso att bli ganska långa, men om man kommer hit som ny läsare (eller gammal också för den delen) och vill leta upp tips på vad man kan äta, så tänker jag att det borde vara mest överskådligt om variation på samma recept ligger i ett och samma inlägg så att säga. En nackdel när man uppdaterar gamla inlägg är såklart att uppdateringen inte kommer att hamna överst i bloggen och det blir svårt att veta att där finns en uppdatering på receptet. Det kan jag dock lätt lösa genom att även publicera ett inlägg där det står "Nu har det och det receptet uppdaterats", varje gång jag uppdaterar ett recept. Ett bra exempel på vad jag menar här är receptet på Wraps till exempel, det går att fylla sin wrap med oändligt med olika saker. Just nu ligger wrap-receptet tillsammans med en specifik fyllning och jag drar mig därför för att lägga upp nya fyllningar jag kommer på just för att det känns rörigt att ha tio olika wrap-recept. Det resulterar i att jag istället bara beskriver fyllningen lite snabbt och slarvigt under "Dagens Meny" och plötsligt försvinner receptet på fyllningen i en mängd av dagens meny-inlägg, istället för att ligga i receptbanken där man faktiskt tittar när man letar efter recept.

Det finns även de recepten som jag kanske inte lyckas helt med första gången och därför ger receptet ett relativt lågt betyg. Men sedan när jag testar receptet på nytt så kanske jag gör någon liten förändring eller helt enkelt bara lyckas bättre och vips så är det ett recept jag tycker är supergott - men ändå står det ett lågt betyg i receptbanken. Vore det inte bättre om jag uppdaterade betyget då?

Äggmjölken är ett utmärkt exempel! Första gången jag testade den så tror jag att jag smaksatte med vanilj och kanel, och jag blev inte imponerad alls så jag skrev någon halvnegativ kommentar och satte ett ganska lågt betyg på receptet. Några dagar senare hoppade jag dock tillbaka upp på (äggmjölks)hästen igen och gav mig sjutton på att våga prova någon mer smaksättning. Några teskedar kaffe senare så var jag frälst. Äggmjölk var min nya passion. Men vad står där i receptet? Jo, en tråkig kommentar och ett lågt betyg.

Så vore inte det optimala att göra på följande sätt:
♥ Uppdatera recepten efterhand om jag kommer på små förändringar som gör dem bättre. Samt redigera betyget därefter.
♥ Lägga till exempel på variation av fyllning/smaksättning i det ursprungliga receptet.
♥ Betygsätta varje variation på fyllning/smaksättning var för sig.
♥ Alltid skriva ett nytt inlägg och informera om när jag uppdaterar något recept.

Nå vad säger ni kära läsare, låter det vettigt?
Om ni tycker det så kommer jag nog börjar göra små uppdateringar av gamla recept redan idag!

Kommentarer
Postat av: Studentskan

Jag tycker det låter mycket vettigt :) Och det är ju så bra med en receptbank! Uppdatera efter hand du :)

2010-05-09 @ 14:02:02
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback