Dagens Meny 100213

Kom hem lite för sent för att uppdatera "Dagens Meny" igår, så den kommer nu istället..

DAGENS MENY (Lördag 13/1)
Frukost: En skiva mandelbröd med majonäs, skinka & ägg. + En ost&skinkrulle
Lunch: Matlåda - Pyttipanna och ett stekt ägg + En klick creme fraiche
Mellanmål: "LowCarb-Semla"
Middag: Fläskytterfilé, coleslaw (Recept kommer) och sallad
Nattamat: Lite rester från isterband-smörjan men riven ost (Tro det eller ej!)
Kvällens dryck: Vitt torrt vin och drinken Zero Passion (Recept på drinken kommer!)


Angående LowCarb-semlan så var det en liten idé jag fick. Tanken var att jag skulle testa att baka mandelbrödet och tillsätta kardemumma, och sedan servera det med grädde. Men våra ägg var plötsligt slut så jag kunde inte baka något nytt mandelbröd. Istället tog jag den överblivna mandelbrödsskivan från frukosten och hällde på lite kardemumma. Sedan åt jag det med grädde. Det var helt okej, men kardemumman smakades inte så mycket, så jag ser framemot att någon gång istället testa att baka brödet med kardemumma i "smeten" som jag tänkte från början. Det får bli ett framtida experiment!

Dagen igår - såklart inte helt perfekt i med både alkoholhaltiga drycker & rester av isterbands-smörjan som jag misstänker inte var jätte bra kolhydratmässigt. Dock är jag ändå nöjd med dagen! Det var fest igår, jag tillät mig själv att dricka alkohol men jag valde att dricka torrt vitt vin och drinkar med lågt kolhydrat innehåll. Jag stoppade inte i mig några onyttiga snacks, vilket annars är lätt hänt vid festliga tillfällen. Jag åt lite nattamat, men jag valde att äta lite rester istället för att köpa något onyttigt som t.ex. pizza eller liknande. Med andra ord, lite utanför ramen men ändå inom kontroll! - Det är precis det jag vill lyckas med!


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback