Att våga testa sina gränser...

Nu skall jag bege mig iväg för att träna ett pass Stepstyrka. Jag ser verkligen fram emot det eftersom att jag tyckte att det var så himla roligt sist! Jag känner för att pressa riktigt hårt idag, när passet är slut vill jag vara genomblöt och musklerna skall nästan skaka av ansträngning. Jag tror att jag skall ta en ännu tyngre stång än vad jag brukar göra när jag tar "min tunga stång". Det är ju så lätt att tro att man inte klarar av det ena och det andra, men i självaverket klarar man ofta ganska så mycket mer än vad man tror. Så nog sjutton skall jag klara av stångmomenten med en grön och tung stång! Det är enkelt att hålla fast vid den tid, tyngd, sträcka eller vad det nu må vara, som man är van vid - man tror att det är det man klarar av. Men det är även lätt att glömma bort att man faktiskt utvecklas med tiden. Det gäller bara att våga ta ett kliv utanför sin comfortzone och tänja lite på gränserna, då är det enklare att bli medveten om hur mycket man faktiskt klarar av och på så vis kan man lättare optimera sin träning!

Med de orden sagda så går jag och byter om och förbereder mig inför ett riktigt, riktigt hårt och endorfintriggande pass!!!

Kommentarer
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

hoppas du körde skiten ur dig ;)

2010-04-27 @ 21:01:21
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: therese

åhh tack!! ge mig sommar nu :D

2010-04-27 @ 21:28:10
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback