Dagens Meny 100404

Jag bakade nya pones idag och testade då att slänga i lite malda solrosfrö och linfrökross (2 msk av varje). Det blev hur bra som helst! Smaken blir inte densamma som när man gör naturella eller med brödkryddor och jag tycker det är svårt att jämföra vilka som är godast, det är på olika sätt. Men denna versionen av pones som jag gjorde idag kändes lite mer "matiga" och grövre i alla fall. Tummen upp för det lilla experimentet! Ponesen blev förövrigt ovanligt fluffiga och fina idag. Men nu till vad jag har ätit idag...

DAGENS MENY (Söndag 4/4)

Frukost: Omelett, bregott & (för mycket) örtsalt chili + några ostskivor (för att dämpa den intensiva salta smaken)
Lunch: 1 Pones med majonäs, räkor, ägg, sallad & rom. 1 Pones med kallrökt lax, philadelpia blandat med lite pepparrot, sallad & paprika. + Lite extra lax & räkor brevid.
Mellanmål: 1 babybellost
Middag: Fläskfilé (det blev över från igår), baconlindad sparris, ungstomat, röd lök & paprika i ugn, "Jensens favoritsås"
Efterrätt: En liten skål med vispgrädde (vispad med vaniljpulver) och några hallon



Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

SV: det ska bli spännande att testa, får hoppas att jag går ner utav det..

2010-04-04 @ 22:29:48
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin - viktminskingsbloggen

SV: tack så jättemycket :)

Ska läsa lite mer om det, hitta något bra recept inför morgondagens frukost m.m.

2010-04-04 @ 22:42:06
URL: http://sofija.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback