Delmål - 5 km, 30 minuter

Nu är jag tillbaka efter min kvällsjogging!
Hela dagen har min kropp faktiskt skrikit efter att få röra på sig, men jag har inte haft tid att träna tidigare idag så då tyckte jag att det passade bra med 5 kilometers jogging såhär på kvällskvisten. Ända sedan jag började jogga nu för några månader sedan så har jag haft som ett delmål att jag skall klara av att springa 5 kilometer på en halvtimme. Jag har nu en längre tid känt att jag nog faktiskt har kapaciteten att uppnå detta mål om jag verkligen satsar på att göra det. Så idag tänkte jag; Upp till bevis!

Jag valde att springa en 5 kilometers-runda som jag mätte upp för ganska längesedan. När jag visste om att jag hade sprungit rätt så precis en kilometer så slog jag en kik på klockan och insåg att jag låg 15 sekunder efter trots att jag tyckte att jag hade hållt ett högt tempo. Så det var bara att öka! När jag passerade där jag trodde att det var ungefär två kilometer så slog jag en kik på klockan igen och såg suddigt att klockan stod på 13 minuter någonting. Vad sjutton tänkte jag och ökade ännu mer, trots att jag redan tyckte att jag flög fram i en hejdundrandes fart. Resten av rundan kändes det som att jag verkligen kutade, det kändes som en tre kilometers lång spurt alltså. Ändå slog klockan blankt 30 minuter några hundra meter innan jag var framme vid dörren. Jag kunde inte för mitt liv förstå hur jag inte kunde klara målet trots att det kändes som att jag höll ett enormt mycket högre tempo än någonsin förr.

Jag hade dock på känn att rundan eventuellt kanske inte var exakt 5 kilometer, utan att det kanske slog på några hundra meter. Så när jag kom hem gick jag in på jogg.se och mätte upp exakt. Och vet ni vad?
Exakt, alltså EXAKT där klockan slog över till 30 minuter blankt, exakt där var det också fem kilometer.

Så nu kan jag checka av det delmålet.
5 kilometer på 30 minuter - CHECK!
Underbart!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul! :D GRATTIS! :D

2010-04-29 @ 10:59:36
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback