Experiment - på egen risk!

Just nu står det ett experiment i min ugn, så det skall sannerligen bli spännande att se om detta hushållet får någon mat att mätta magen med idag eller ej.

Jag tycker det är väldigt roligt att experimentera med olika ingredienser, kombinationer och så vidare, och hela tiden försöka skapa idéer och nya recept. Det är ju dock lite riskfyllt på så sätt att man ibland inte har någon aning om hur det kommer att smaka. Extra riskfyllt är det när man använder smakstarka ingredienser som man knappt ens vet om man gillar eller ej, synnerligen när både sambon och man själv är hungriga som bara den.

Så nu håller vi tummarna för att det ting som just nu värmer sig i min ugn, blir något smarrigt.

Brukar du experimentera och testa nya saker när du lagar mat?

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ja, det brukar jag göra. Framförallt med lchf-maten. Jag brukar försöka hitta på sätt att göra "vanlig" mat på lchf-sätt.

Tycker din blogg är superbra! Läser den varje dag!

2010-04-14 @ 10:12:01
URL: http://wibbe.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback