Kycklingsallad med Currydressing

Jag ligger ju efter med uppdatering av recept (som vanligt, jag vet), så det är lika bra att passa på att slänga in några.

KYCKLINGSALLAD MED CURRYDRESSING
Kycklingfiléer
Bacon
Avokado
Paprika
Tomat
Gurka
Sallad
Smör att steka i

Skär kycklingfiléerna i småbitar och stek i smör i en stekpanna till de är färdiga och har fått fin färg. När det är några minuter kvar av kycklingfiléernas stektid så tillsätter du bacon (i små bitar) i stekpannan och låter steka tills allt är färdigt. Hacka under tiden de olika grönsakerna. Blanda allt i en skål.

Currydressingen:
Majonäs
Curry
Salt
Peppar

Lägg upp önskad mängd majonäs i en skål och blanda med curry efter smak. Tillsätt lite vatten för att konsistensen skall bli lite lösare. Smaka eventuellt av med lite salt och peppar.



BETYG 5/7
Enkel och klassisk sallad.
Currydressingen gjorde det extra gott!

Kommentarer
Postat av: Artemis

Hur gör du med majonäsen, gör du egen? De köpta har ju socker i eller har du hittat någon sort som inte har det?

2010-04-04 @ 18:52:12
URL: http://artemisjukebox.wordpress.com
Postat av: Artemis

sv: jag förstår... inte lätt att göra allting själv och livsmedelsföretag verkar vara väldigt pigga med att tillsätta socker i allt... (suck)

Men findus tror jag jag också har hemma och tycker den är hyfsad bra för en köpt majonäs =)



Själv äter jag inte LCHF men många av dina recept verkar vara nyttiga och bra för mig också, jag kan nämligen inte äta så mycket socker (tål det inte) och potatis är också lite tveksamt i mitt fall (fungerar nämligen som socker...)



Så det är jätteroligt för mig att läsa här, då vet jag att det inte kommer några recept på någon sliskig efterätt som jag inte kan äta utan kan räkna med att det kommer något gott även för mig =D



Ha det bra!



2010-04-05 @ 15:01:43
URL: http://artemisjukebox.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback