LCHF-Vaniljyoghurt

LCHF-Vaniljyoghurt
Ca. 3 fjärdedelar Turkisk yoghurt
Ca. 1 fjärdedel Vispgrädde
Äkta Vaniljpulver

Rör ihop turkisk yoghurt och vispgrädde i en skål, smaka av med vaniljpulver.
Jag inbillar mig att vaniljsmaken framhävs mer om den får vila i kylen en liten stund innan man äter den. Det kan dock vara ren inbillning, vilket som så går det bra att servera direkt också.

Serveringstips: Bär, linfrö, solroskärnor, nötter, kanel etc.
Om du vill lyxa till det lite: Skär cirka en fjärdedels äpple i tärningar, lägg i en värmetålig skål, strö över riktligt med kanel, värm sedan i micron till äpplebitarna mjuknar. Låt svalna lite, häll sedan i det i yoghurten och njut. (Kaneläpple syns på bilden!)


BETYG: 5,5/7
Mycket gott!
Enkelt att röra ihop och passar både till frukost, mellanmål eller till och med lunch eller middag om man kombinerar det med något annat.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Nu har jag uppdaterat mig lite här. Och nu jäklar är jag på gång igen också. 43 dagar kvar till sommarlov. Nu kör jag så det ryker. Kram och pepp

2010-04-24 @ 19:13:33
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: amanda

Härlig blogg! Hur är det med dej? :)

2010-04-24 @ 19:26:06
URL: http://aamannnnda.blogg.se/
Postat av: Dessi

Åh gud! Det där verkar riktigt gott! Det där ska jag fixa ihop till frukosten imorrn! Tack! :)

2010-05-24 @ 21:11:53
URL: http://www.sundaygirl.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback