Rätt svar: Box!

Haha, vad otippat att ni gissade på just att jag hade tatuerat mig!
Men nej gaddat mig har jag inte gjort, inte har jag då legat på spikmattan heller (inte igår i alla fall).

Det rätta svaret var: Tränat Box!

Jag testade alltså träningsformen Box för första gången igår. Där jag tränar så fungerar det så att man kan komma dit både i par och ensam. Kommer man ensam så paras man sedan ihop med någon annan främling som också har kommit dit ensam också kör man träningspasset med den. Eftersom att jag gick på ett baspass så tänkte jag att där nog var flera stycken, förutom jag, som var där för första gången. Jag gjorde även en chansning och gick dit ensam i hopp om att där skulle finnas någon som var i ungefär min storlek och styrkeklass så att säga som också var där själv. Men ack så fel man kan ha! När instruktören frågade om det var någon som var där för första gången så var jag alldeles ensam om att räcka upp handen. Sedan var det dags för alla ensamma att gå fram till scenen för att bli ihopparade och jag var snabb fram. Sedan dök det även upp en medelåldersman och hack i häl en yngre kille och instruktören var snabb att para ihop de två. Det lilla problemet som sedan återstod var då..jag, helt enkelt, för tydligen var där inte fler som hade kommit dit ensamma. Då sa instruktören till mig att jag kunde köra med boxningssäcken och min första tanke var "Hur sjutton skall det gå när jag inte har gjort detta förr?!", men jag tänkte att jag får försöka. Precis när jag skall ta mina grejor och gå bort till säcken så petar någon mig på axeln, jag vänder mig om och där står det en kille i skepnaden av ett muskelberg på uppskattningsvis över 100 kilo. Han däremot, han var tatuerad. Han öppnar munnen och ut kommer orden "Jag är också här ensam, skall vi köra tillsammans?". Med skakig röst fick jag fram "Alltså..jag är här för första gången, jag kan inte detta." och som svar får jag "Det är ingen fara, jag håller på att lära mig svenska också så det kan inte jag så bra!".

Så jag körde helt enkelt mitt första boxpass mot en muskolös man som beskrivs bäst med orden stereotyp för mc-gäng-kille. I efterhand så inser jag att jag dock inte skall klaga, inte alls, han kunde det här med box och han var snäll och försökte lära mig. Jag misstänker dock att han inte fick ut särskilt mycket av passet. Dessutom så hade jag såklart fullt tjå med att hålla emot när han slog och sparkade även om jag misstänker att han inte tog med ens hälften av sin styrka. Värst var det när han sparkade när jag höll den stora mitsen, kraften mot min mage blev förmodligen betydligt kraftigare än vad jag egentligen klarar av. Men eftersom att jag och min vinnarskalle sällan har känt oss så små i jämförelse mot någon annan, så ville vi kämpa emot allt vad vi hade!

Jag tyckte att box var en rolig träningsform. Men som alltid när man är ny så är det svårt att hänga med och därmed svårt att ta ut sig ordentligt. Det kändes väldigt svårt att lära sig teknik och så vidare genom att bara titta på instruktören när han visade. Dock fick jag ju en del hjälp av min boxpartner då, men det var ändå svårt. Jag hoppas att det kommer med tiden om man går dit några gånger till. För det kan nog absolut bli riktigt, riktigt roligt om man bara lär sig lite!

(Och förresten..jag kan intyga att hans svenska var betydligt bättre än vad min box-förmåga var!)

Note to my selft: Klipp ner naglarna innan du går på box nästa gång, så slipper du pressa in dem i dina egna handflator när du håller mitsarna.


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback