Valborgsfirande av olika slag...

Idag är det den 30 April. Det är Valborgsmässoafton, det är Konungens födelsedag och även en fin vän till mig fyller år. Dagen idag innebär såklart olika för olika personer. Men det är väll inte ovanligt att Valborg kopplas samman med fest, alkohol och galenskaper, inte minst för ungdomar och studenter. Att dömma av tv4's nyhetsinslag idag så är det till och med så att det är denna helg som brukar bli de yngre ungdomarnas största fylleslag.

Trots att jag är både student och ung så kommer min dag dock inte innehålla en endaste droppe alkohol. Istället kommer jag att ha en sådan härlig dag med egentid och möjlighet att göra precis vad jag känner för. Att jag känner för att göra en mängd saker kan ju dock bli problematiskt med tanke på att även detta dygn bara innehåller 24 timmar. Helst skulle jag vilja hinna med att både plugga lite, tvätta, göra ärende i stan, göra ärende på köpcentrat, träna gympa, bege mig ut på en tur i det fria, ägna tid i soffan med en bra bok alternativt en film, samt laga och avnjuta en god lchf-middag. Nåja, vi får väll se hur det går med det. Så länge jag hinner njuta av dagen och vila upp mig inför jobb imorgon, så är jag mer än nöjd.

Hur firar du Valborg idag?



Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jaa, gör det! Men om det händer något just i den sekunden du går förbi kanske du hjälper någon i en knivig situation! Kanske är det någon som mår dåligt. Om inte annat kan man ju visa att man är nykter och föregå med gott exempel. Det är ju skitbra :D

2010-04-30 @ 10:01:58
URL: http://emmasays.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback