Dijonstuvade haricots verts (och kycklinglår)

De dijonstuvade haricots vertsen, som jag åt till min kyckling igår, var ett väldigt enkelt improviserat ihopkok. Dock blev det ett helt okej tillbehör, så jag lägger ut det här tänkte jag. Nästa gång kommer jag dock ta mer dijonsenap för att få mer smak!

DIJONSTUVADE HARICOTS VERTS
Haricots verts (Vet inte exakt hur mycket jag tog, men lagom till 2 portioner ungefär)
1 dl grädde
½ dl riven ost
1-2 tsk Dijonsenap (Jag tog en tesked och tycker gott att man kunde haft mer för att få mer smak)
Salt
Peppar

Stek haricots vertsen i smör tills de har fått lite lite stekfärg. Häll över grädde, ost och dijonsenap och stek ihopa en kort stund. Strö över lite salt & peppar om så önskas. Färdigt!

Jag åt detta till ett kycklinglår, men det går nog att ha som tillbehör till det mesta.


Betyg: 4,5/7
Inget märkvärdigt alls, men gott ändå!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback