Italiensk pizza-omelett

Här kommer ett recept som jag har filurat ihop helt på egen hand, och känner mig nästan lite stolt över min fyndighet. (Jag påstår inte att någon annan inte har hunnit före med idén, för det vet jag inte)

ITALIENSK PIZZA-OMELETT
(2-3 portioner)

4-6 ägg
½-1 dl Vispgrädde
1½-2 dl Passerade/krossade tomater
1 Gul lök
1 Vitlöksklyfta/Vitlökspulver
100-150 gr Mozzarellaost
100 gr Lufttorkad skinka
Tomat
Grön pesto
Smör
Salt
Peppar
Oregano

Hacka den gula löken.
Slå i de passerade tomaterna i en kastrull och låt koka upp tillsammans med löken, vitlöken och en klick smör, smaka av med oregano, salt & peppar.

Vispa ihop äggen och vispgrädden, tillsätt lite salt och peppar. Värm upp lite smör i en stekpanna och häll över äggen och stek upp till en omelett.

Skiva mozzarella osten och tomaten.

När omeletten nästan är klar, bred på tomatsåsen, lägg på den lufttorkade skinkan, mozzarellaosten och tomaten. Låt värmas lite lagom mycket på omeletten när den fortfarande steks i stekpannan. Klicka på lite grön pesto om så önskas (Rekommenderas!)






Betyg: 5,5/7

Kommentarer
Postat av: Studentskan

Kul att du uppskattar mina kommentarer :) Jag blir själv alltid lycklig av kommentarer ^^

Intressant grej det där med pizzaomelett... Är ju inte överförtjust i grejer med ägg, men med så där mycket grejer på så blir det ju en helt annan sak! Ser verkligen ut som en pizza också haha :p

2010-02-05 @ 00:04:12
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback