Kyckling i jordnötssås

Den där kycklingen i jordnötssås som jag åt i förrgår är en maträtt som jag fann hos Linda.

KYCKLING I JORDNÖTSSÅS
(4 portioner)

4 "normalstora" Kycklingfileér
1 Vitlöksklyfta
2-3 msk Jordnötssmör
1 krm Sambal oelek (Jag tog dock 3 krm hehe)
1 burk Kokosmjölk
1 Lime
Jordnötter till dekoration
Salt
Peppar

Börja med att dela kycklingfiléen i bitar och stek sedan i smör i en stekpanna. Salta och peppra om du vill.
Pressa i vitlöken, tillsätt sambal oelek och jordnötssmör och blanda runt. Häll över en burk med kokosmjölk och låt koka upp och koka en stund. Pressa i saften av cirka en Lime, spara dock någon skiva till dekoration. Smaka av och krydda eventuellt mer om det behövs!
Dekorera med en limeskiva och några jordnötter på tallriken.


Kan serveras med t.ex. en god sallad eller kokt broccoli.


BETYG: 5/7

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh jag älskar jordnötssås :)

2010-02-21 @ 21:21:09
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oj så duktig du är! :D Jag försöker själv gå ner i vikt men det är jobbigt när man bor hemma och får alla rätter serverade.. Har du något bra tips på frukost? snabbt och enkelt helst :)

2010-02-21 @ 21:26:03
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: simone

Får mig att tänka på oxfilésatay, helt underbart gott och jordnötssåsen gör ju allt ;D

2010-02-21 @ 22:02:48
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: ellinorpettersson'

vad gott du äter hela tiden då! :D

ja jag tycker också skorna var snygga, alltså fräsiga i sin stil! :D

2010-02-21 @ 22:19:18
URL: http://ellinorjustmeandmyself.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback