Pesto

Nu har jag lagt upp både ett och två (kanske fler?) recept som innehåller grön pesto, så därför tänkte jag skriva lite om just pesto.

Tidigare har jag använt en pesto som finns på Netto, bara för att Netto är vår närmsta butik och den butik vi brukar handla i. Dock finns det inte någon förteckning över näringsinnehåll på den burken, så man vet inte hur mycket kolhydrater den innehåller. På netto säljer de bara en sorts pesto, så när jag var på ica passade jag på att kolla kolhydratinnehållet på olika märken av pesto. Jag insåg då att kolhydratinnehållet kan skilja en hel del beroende på märke. Därför passade jag på att leta upp en sort med lågt kolhydratinnehåll, som nu är min standard-pesto.

På bilden ovan ser ni peston jag brukar använda.

Märket heter alltså Sacla Italia.

Den innehåller 1,5 kolhydrater/100 gram och är dessutom även ekologisk!

Ni finner den på bl.a. ICA.

 


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback