Köttfärssoppa

Denna soppa slängde jag ihop lite på frihand sådär, men den blev faktiskt riktigt god enligt min mening. Nu får vi hoppas att jag kommer ihåg allt dårå...

KÖTTFÄRSSOPPA
(Ca. 4 portioner)

600 gr Köttfärs
1 Gul lök
4 dl Vispgrädde
2 dl Vatten
1 Grönsaksbuljong-tärning
1 dl Passerade tomater
1 msk Tomatpuré
Någon centimeter finhackad Färsk Chili + chilipulver (alt. bara chilipulver)
Paprikapulver
Peppar
Salt
En skvätt soja

Sätt en kastrull med smör i på spisplattan. Hacka lök och fräs den i kastrullen tillsammans med köttfärsen. Krydda färsen och löken efter smak och låt steka till köttfärsen är färdig stekt. Häll sedan över grädde, vatten och passerade tomater, låt koka upp. Tillsätt sedan grönsaksbuljongen, tomatpurén och en skvätt soja. Smaksätt med finhackad chili och de övriga kryddorna. Krydda efter smak, men ett tips är att inte snåla med krydderiet då jag tyckte det var ganska gott när den var lite små stark. Låt koka en stund, sedan är det klart att servera!

Servera gärna med lite ost och t.ex. kokt broccoli eller någon annan grönsak.


Betyg: 5/7
Himla god soppa! Det var absolut inte den sista gången jag lagade den.

Kommentarer
Postat av: Nelin

Ser supergott ut!

2010-02-20 @ 23:26:45
URL: http://nelinslchf.blogg.se/
Postat av: ellinorpettersson'

vad gott det såg ut att vara ! :)

2010-02-21 @ 14:42:16
URL: http://ellinorjustmeandmyself.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback