Vaniljstång & Impuls i en enda stor röra...

Helluuu!

Nu är mitt humör betydligt bättre än imorse och jag har drabbats av ett plötsligt infall. Helt sonika fick jag för mig att jag skulle testa att göra LCHF-glass - sagt och gjort! Den är snart redo för att inta frysen, sen blir det förmodligen provsmak ikväll.

Så jag har nu för första gången i mitt liv gjort lchf-glass och även för första gången handskats med en vaniljstång.
Vaniljstång är ett märkligt ting!
Man skulle kunna tro att den skulle lukta gott, men icke sa nicke, den har en ganska frän doft. Ingen trevlig doft alls faktiskt.

Jag inser att man (nog) skall skära upp stången och få ut innehållet, så det är precis det jag har gjort. Hur man skall göra det har jag ingen aning om, men jag gjorde bara lite. Om man skall bli svart, kladdig och lukta äckligt om fingrarna så har jag förmodligen gjort rätt!

Nu skall jag fixa det sista med glassen innan den skall utsättas för minusgrader utan dess like.

Recept & recension av glassen kommer såklart att komma!



Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback