Dagens Meny 100118

DAGENS MENY
Frukost: 1 koktägg, några ostskivor, 2 skivor skinka, en klick majonäs och gurka
Lunch: LCHF-pyttipanna med två stekta ägg, grönsallad, gurka & en klick creme fraiche (rester från igår)
Middag: Fetaost-kotlett i ugn med sallad (Recept kommer!)

I förebyggande syfte kan jag lika bra slänga in ett mellanmål också, som inte är ätit ännu. Är dock ganska övertygad om att jag kommer äta en mini-babybell-ost alldeles strax, så den får också vara med.

Mellanmål:
1 Mini-babybell-ost

Kommentarer
Postat av: Katie

Jo, jag får fortsätta kika in. Det är alltid trevligt med inspiration!

Du har lagt ut så himla mycket som verkar gott och sen är det alltid skönt att läsa om folk som är i lite samma sits :D



Jo, tydligen ska ju midja-stuss kvoten vara mer relaterad till hur kroppen är uppbyggd, medan BMI är mer bara vikten och längden och tar överhuvudtaget inte hänsyn till om man är väldigt muskulös.

Jag är väldigt proportionerlig så jag vill ju gärna hellre tro på midja-stuss kvoten då det absolut inte får det att verka lika illa som det gör med BMIn :P



Jag får ta tag i saker och ting och se till att göra ett ordentligt test så att jag får svart på vitt hur mycket muskler/fett jag har på kroppen.

2010-01-18 @ 22:44:12
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

SV: det är andra veckan nu på två månader som jag äntligen har börjat träna ordentligt, och det är så himla skönt :D



Jo det stämmer bra, jag bor i Helsingborg :) så du har inte fel! :)



Det låter som en rolig idé faktiskt och man kan alltid berätta om det för andra kompisar som inte bloggar och dra med de också :)

2010-01-18 @ 22:45:55
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Tack för tipset med att räkna! Ska försöka med det nästa gång :) :)

Och jo, tyckte själv jag var smart med det där med att motivera sig själv med ett tidsmål på pluggandet ;p

Ska klura på det där med vad man kan ha när man behöver lite snacks, återkommer med det imorgon! Nu ska jag stupa i säng :p

2010-01-18 @ 23:08:41
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback