Hälsoprofilsbedömning

På det träningscentra jag har träningskort på, erbjuder de en Hälsoprofilsbedömning för 300 kronor.

Det som ingår är att man först får fylla i frågeformulär & svara på intervjufrågor.
Sedan görs det en vikt- ochlängd kontroll, samt mätning av kroppssammansättning så att man t.ex. kan få reda på hur stor del av ens kropp som består av fett. Man får även göra ett såkallat Cykelergometertest, som mäter ens syreupptagning. När detta är klart utvärderas resultatet av alla ovanstående test. Sedan diskuterar man gemensamt målsättning och eventuella förändringar, för att sedan få hjälp med konkreta åtgärdsförslag.

Jag funderar på att göra det, det hade varit intressant att få en professionell bedömning på i alla fall delar av ens hälsotillstånd. Det hade även varit jätte bra med lite tips på hur jag skall lägga upp min träning och så vidare. Jag gillar att ha ramar att förhålla mig till och vissa målsättningar att sträva efter, så då kan ett åtgärdsförslag eller eventuellt ett träningsschema till och med vara perfekt!

Jag tror att det kanske hade varit en liten extra sporre i min träning, så det kanske kan vara värt 300 kronor?


Kommentarer
Postat av: Sandra Lantz

Sv:

Tusen tack!! :)

Glad att jag glädjer andra, och det är så sant, att ALLA kan, bara man ger sig fan på det :)

Kraaaam

2010-01-16 @ 16:11:05
URL: http://sodelicous.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Åh tusen tack för kommentaren hos mig (jag gillar långa kommentarer förresten :p). Kändes faktiskt mycket bättre av att läsa den :) Gympa kommer bli det första passet jag provar! Så på måndag då gäller det :) Finns tyvärr inget step pass som jag hinner med i veckan, men jag hoppas på att jag kommer känna att jag vill köpa kort sen även efter att ha provat på lite grejer :p Så ska nog bli step också sen!



Kul att du kände igen dig i min beskrivning, och välkommen som läsare hos mig :)

2010-01-16 @ 17:53:25
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback