Hamburgare

Hamburgare går alldeles utmärkt att äta även om man äter lågkolhydratkost, hemligheten ligger i att man får plocka bort brödet. Det bästa är om man steker sina egna hamburgare på t.ex. färs, ägg & en skvätt grädde blandat. Man skall alltså undvika ströbröd. Om man hittar färdigagjorda hamburgare med lågt kolhydratinnehåll så kan man ju även äta dem om man vill, men tänk på att de kan innehålla transfetter och andra otrevligheter, så det bästa är såklart om man gör sina egna. Fördelen när man tillagar saker själv från grunden är ju att man vet precis vad slutprodukten innehåller!

Nedan är i alla fall ett förslag på hur man kan servera hamburgare utan bröd:
Hamburgare
Gurka
Tomat
Salladsblad (kan användas som "skal" istället för brödet - så kan man äta med händerna ändå!)
Lök
Majonäs alternativt Hamburgerdressing
Ost

Man kan även ha stekt bacon eller ett stekt ägg i/till om man önskar!

Hamburgerdressing behöver man inte utnyttja i för stora mängder, men t.ex. Kavli's Hamburgerdressing innehåller 5 gram kolhydrater/100 gram. Det tycker jag är helt okej!


(Bildkälla: http://www.matservice.se, Matbutik på internet.)

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback