Träningen är på gång!

Som ni har märkt har jag ju kommit igång med maten, och ni kanske undrar vad som händer när det gäller träning?

Jo det skall jag med glädje tala om för er!
söndag drar jag igång - och jag längtar faktiskt.
Step-pass är det som står på schemat, ett baspass är det som gäller.
Jag har ett gymkort som fortskrider månad efter månad tills jag säger upp det, men hittills har jag varit en periodare när det gäller träning. Nu var det väldigt längesedan jag var där, men söndag it is!

Min strategi för att lyckas göra träningen till en naturlig del av vardagen, är att inte gå ut för hårt i början. Dock kommer jag ändå ha krav på mig själv, för det är det som peppar mig till att kämpa. Normalt sätt brukar jag dock träna typ 3-4 gånger i veckan i början när jag är motiverad, sedan trappar det abrupt av till ingen gång alls i veckan efter några veckor. Denna gången tänker jag börja i andra änden, d.v.s. börja från ingen gång där jag är nu, och öka till en och ibland två gånger i veckan för att sedan trappa upp det till tre gånger i veckan. Givetvis är det inga siffror som är ristade i sten, utan ibland kanske det blir ett pass mer eller ett pass mindre beroende på omständigheter. Men det viktiga för mig är att ha en ram att förhålla mig till och att den blir en del av min vardag!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback