Wok med jordnötssås!

Har precis freestylat ihop en enkel och god rätt!
Delar med mig av receptet

Min wok & jordnötssås

WOK:
(Ca 3-5 portioner)
ca. 350-400 gram Nötkött
Broccoli, frusen
1 Gul lök
½ Purjolök
1 (stora) röd Paprika
½ burk Minimajs
1 liten burk Bambuskott
3-4 Champinjoner
1-2 Vitlöksklyftor
1-2 tsk Sambal Olek
Soja
Chilipulver
Salt
Peppar
Smör att steka i

Lägg i en ordentlig klick smör i stekpannan. Finhacka vitlöken och låt den sedan brynas hastigt i smöret innan fler ingredienser hälls i. Tillsätt Sambal Oelek. Lägg sedan i köket och låt steka lite, tillsätt sedan den frusna broccolin. Hacka gul lök och paprika och häll i det i stekpannan. Hacka sedan purjolök, champinjoner och minimajs - tillsätt slutligen det + bambuskotten.
Häll i en skvätt soja, krydda med salt, peppar & chilipulver efter smak (jag kryddade lite efterhand hela tiden).
Låt steka till alla ingredienser känns färdiga.

Jordnötssås:
(Ca 2-3 portioner)
1 dl Vispgrädde
1 dl Kokosmjölk
2 msk Jordnötssmör - Kung Markatta's utan salt
2-3 krm Red Curry pasta
Ev. Salt & Peppar

Värm upp grädden och kokosmjölken i en kastrull. Tillsätt jordnötssmör och Red curry pasta, smaka av. Låt koka upp. Salta & Peppra lite om så önskas.


Denna rätt vill jag nog ge 5/7 i sin helhet!





Ser kanske inte så roligt ut på tallriken, men det var allt jag åt, och jag blev mätt som en plätt!

Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback