Ädel Kycklingsoppa

Recept från kokaihop.se med någon liten förändring gjord av mig.

ÄDEL KYCKLINGSOPPA

(4 portioner)

400 gram Kycklingfilé
2 Hönsbuljongtärningar + 1 liter Vatten
½ Gul lök
1 Purjolök
1 Vitlöksklyfta
250 gram Broccoli
2 dl Grädde
150 gram Ädelost
Smör att fräsa i
Persilja
Salt
Peppar

Koka upp kycklingen i buljongen (1l vatten + 2 buljongtärningar) och låt koka i cirka 15 minuter. Fin hacka gul lök och vitlök och strimla purjolöken. Fräs löken, vitlöken och purjolöken lite snabbt i en klick smör i en kastrull (som rymmer alla ingredienser). Häll buljongen över grönsakerna och låt sjuda tills grönsakerna mjuknat. Skär under tiden upp kycklingen i små bitar. Koka upp soppan med grädde. Tillsätt sedan broccolin och ädelsosten och låt småkoka en stund. Lägg i kycklingbitarna och krydda sedan med persilja och smaka av med salt och peppar!

BETYG: 5/7




Kommentarer
Postat av: Angelica, musiken är mitt liv

jo jag håller med dig. Bilddagboken är ju inte så oskyldiga direkt :p bara jävligt synd att tjejer som är så unga försöker få uppmärksamhet på fel sätt.

2010-03-08 @ 15:10:35
URL: http://angelicahg.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Oj, det där lät jättegott! Och kul med så många bilder :)

2010-03-08 @ 15:55:07
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack så hemskt mycket för dina fina ord. Jag har väl kanske insett det också att tankarna är så viktiga för att kunna nå ett bra slutresultat. Hädanefter är det positiva energier istället för att bara se motgångarna. :)

2010-03-08 @ 16:54:55
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback