LCHF-Pannkakor

Efter många om och men och hit och dit så bestämde jag mig förra veckan för att ta tag i mig själv och äntligen köpa det omtalade, och till skyarna höjda, FIBERHUSK (jag kommer att lägga upp denna produkt i "Tips på produkter" snart). I lördes bestämde jag mig snabbt för att byta ut kokos/mandelpannkakorna, som stod i veckomenyn, mot en annan sorts LCHF-pannkakor. Det gjorde jag rätt i skall ni veta, för det blev finfint! Och här kommer receptet...

LCHF-Pannkakor
(Ca. 5-8 pannkakor)

4 Ägg
1 dl Vatten
1 dl Mjölk
2 dl Grädde
2 msk Fiberhusk
50 gram smält Smör
Salt

Vispa samman alla ingredienserna i en skål, ta salt efter smak.
Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken sväller en aning.
Stek sedan i rikligt med smör! Jag stekte i en lite mindre stekpanna för att underlätta vändningen av pannkakorna.


När pannkakorna steks sväller de en del och ser ganska tjocka ut, men de sjunker ihop och blir tunna och fina när det läggs över på en tallrik.

Servera som de är, eller med en klick smör, eller med vispad grädde och bär eller kanel.

BETYG: 5,5/7
Om man gillar vanliga pannkakor så gillar man definitivt dessa också!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

De ser riktigt läckra ut dina pannkakor. Jag har också nyligen upptäckt hur bra det är med Fiberhusk, både i bröd och pannkakor. Har hittat på flera nya recept med det.

2010-03-19 @ 09:20:27
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com
Postat av: SuperSHEro

Ska testa! mums!

2010-07-31 @ 01:34:16
URL: http://supershero.blogg.se/
Postat av: Malin

Dom här pannkakorna smakar verkligen pannkakor :) Tack för receptet, kommer jag göra ofta!

2010-10-13 @ 19:06:01
Postat av: Joakim

Hej!

Tack för receptet!



Jag och min tjej testade precis, för första gången, att göra Pannkakor utan mjöl (LCHF). Vi testade 3 olika recept som vi hittade på nätet och jämförde. Detta receptet tycker vi var klart bäst. Bra smak, konsistens och lätta att vända.



Ha det bra!

2011-03-13 @ 11:02:53
Postat av: Vanessa

Hej! Jag har själv tänkt att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-03-19 @ 01:01:26
URL: http://hemförsäkringidag.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback