Dagens Meny 100519

Det känns som att de senaste dagarna har varit katastrof vad gäller mat och träning. Det gör mig ledsen. Inte för att det förmodligen kommer att leda till ett plus på vågen imorgon, utan för att jag gör såhär mot mig själv - jag vet ju om att jag mår så mycket bättre när jag tränar och håller kosten på rätt nivå. Med en skål turkisk yoghurt framför mig i skrivande stund kan vi även konstatera att mitt allt-eller-inget-tänk lever livet just nu.

Förmiddagen inleddes med att jag kom på att jag hade glömt min lunchlåda hemma. Däremot stod gårdagens burk med (den mindre goda) turkisk yoghurt kvar i skolan kylskåp. Så turkisk yoghurt helt och hållet utan tillbehör fick bli min lunch. När jag sedan kom hem någon timme senare fick det bli ett större mellanmål, eller man kanske skall kalla det en till lunch. Efter detta har matintaget och mina tankar bara fortsatt vara knasiga..

DAGENS MENY (Onsdag 19/5)
Frukost: Äggmjölk med kaffesmak
Lunch: Turkisk yoghurt
Stort mellanmål: Äggröra på två ägg med skinka och lite parmesanost i + en skiva lchf-bröd
Mellanmål: Paranötter (onödigt många!)
Middag: Kryddig tomatsoppa (Recept kommer!) + 2 ostskivor
Kvällsmål: En stor skål LCHF-vaniljyoghurt med kanel


Kommentarer
Postat av: Petra

Usch va tråkigt att höra att du haft en sådan dag. Det är jobbigt när man vet att man gör fel och att man mår bättre av att inte göra det men när man väl börjat så kan man inte sluta med det. I morgon blir en bättre dag! Det kanske bara var stressen som visade sig?

2010-05-19 @ 22:25:18
URL: http://www.metrobloggen.se/lchfdelux

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback