Dijondoftande kycklinggryta

Detta recept fann jag hos SmalaJessica!

DIJONDOFTANDE KYCKLINGGRYTA
(4 portioner)

3 Kycklingfiléer
5 stora Champinjoner
10 cm Purjolök
1/2 Paprika
5 dl Grädde
2 msk Dijonsenap
1 tsk Mejram
Salt
Peppar
Smör att steka i

Dela filerna i mindre bitar och stek i smör till de fåt lite färg. Skiva sedan champinjonerna och paprikan och stek tillsammans med kycklingen. Strimla purjolöken tillsätt till kycklingen. Låt brynas några minuter. Tillsätt grädden och dijonsenapen och låt småkoka i 5-10 minuter. Tillsätt sedan mejram, salt och peppar. Låt småkoka ytterligare några minuter, smaka av och tillsätt ev. lite mer senap och kryddor om det önskas!



BETYG: 5/7
Relativt lättlagat & mumsigt!

Kommentarer
Postat av: Studentskan

Oh, mums! Dijonsenap är gott :) Synd jag precis handlat inför veckan, annars hade detta varit med på menyn!

2010-05-23 @ 19:42:27
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com
Postat av: Smala Jessica

Kul att du gillade det :)

2010-05-23 @ 22:54:26
URL: http://smalajessica.wordpress.com
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Vad gott!

2010-05-27 @ 20:30:51
URL: http://ellastankar.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback