Macadamianötter

Det ni ser på bilden nedan gott folk, det är utan tvekan guds gåva till mänskligheten skall jag be att få tala om!


Macadamianötter från Nutisal, med ynka 2 gram kolhydrater/100 gram.
Ja, ni läste rätt, T V Å gram!
(Tänk på att kolhydratinnehållet i samma typ av nöt kan skilja sig mellan olika märke, så det är inte säkert att alla macadamianötter har så lågt kolhydratinnehåll som dess. Kolla alltid på näringsinnehållet.)
Jag som är ett väldigt stort fan av cashewnötter skulle vilja påstå att dessa macadamianötter är precis lika goda. När jag smakade den första nöten igår utanför ICA så var det som om hela världen stannade till och sedan kom det ett svagt guldaktigt ljus från himlen och jag tycktes mig höra en änglakör sjunga HALLELUJAH!

Kan ni gissa vad som är mitt framtida lördagsgodis?

Kommentarer
Postat av: Dessi

Dom är mina favoritnötter! :) Har skrivit om dem i min blogg tidigare :) Men jag har väldigt svårt att hitta dem nuförtiden. Jag hittar bara cashews och inga macadamia. Vart köper du dina?

2010-05-14 @ 15:55:43
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Globalen

Macadamianötter av den bästa kvaliteten och Fair Trade finns att köpa på Världsbutiken Globalen i Uppsala och på många andra världsbutiker i sverige. Välkommen hit!

2010-06-30 @ 16:25:13
URL: http://www.globalen.nu
Postat av: Vetaren

Snälla du, för din egen skull. Köp inte nötter från det företaget.
Det är så mycket "bakom kulisserna" att du nog hade trillat av stolen om jag hade berättat allt för dig.
Men jag kan säga som såhär:
Nötter (speciellt Macadamia) sopas upp från golvet för att användas igen. De är för dyra att slänga men det sker bakom stängda dörrar givetvis.
Jag älskade deras nötter, men efter all kunskap så skippar jag det helt. Inte en krona kommer gå till det företaget. Som utnyttjar sina anställda. Försöker smussla med allt och ljuger om kvalitetskontroller m.m

2012-11-24 @ 00:43:17

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback