TACK & GLÄDJE!

Tack för era fina och peppande kommentarer angående dagens vägning!
Ni är så smarta mina kära läsare. Det är klart att det är som ni säger: Det viktiga är att jag mår bra!
Och vet ni vad?
Jag mår förbaskat himla bra.

Innerst inne så berör mig vikten inte mig så mycket, men det är precis som att jag glömmer bort det ibland. Eller rättarsagt, jag blir frustrerad när inget händer av ren principsak. Det är precis som att det är så invant att reagera med besvikelse och frustration, så att jag tillslut gör det automatiskt när det går för trögt. Men egentligen har jag faktiskt inte särskilt mycket att vara verken besviken på eller frustrerad över. Jag äter god mat som jag är övertygad om är bra för min kropp. Jag tränar mer än någonsin och jag bara älskar det. Det välbefinnandet som träningen ger mig, det är en speciell typ av välbefinnande, en sådan typ som enbart går att få av just träning. Inget annat kan ersätta det.

Nu skall jag göra ett litet glädjeskutt för mig själv, sedan så skall jag återgå till mitt uppsatsskrivande.
När man skriver c-uppsats finns det (tydligen) ingen tid för vila och ro, oavsett om kalendern visar röd eller svart dag. Hej och hå, skriva på!

Kommentarer
Postat av: fine

Glädjeskutt - I LOVE it! Bra att du är gladare igen och mår bra.



Men du, Vietnam går fasen inte av för hackor det heller - läser ni samma sak och tar samma examen? Jag åkte också till asien när jag tog min examen, det är nog världens bästa "klapp på axeln present" =)





jag tror på det där med comfortzone alltså. Det SKA inte vara bekvämt, då hade det ju inte varit något problem, för någon att gå ner i vikt. Men det är ju krångligt! Och man måste anstränga sig.



Jag brukar göra små saker ibland, för att bevisa för mig själv att jag kan hantera obehagliga situationer. Som när jag tränar aerobics, och passet har maxat och är slut. Folk springer efter sina vattenflaskor medans jag tvingar mig själv att stå kvar och endure. Det kan låta asknäppt och helt onödigt, men någonstans så vill jag känna att jag är i kontroll. Naturligtvis dricker jag sen, när stretchingen och allt är klart.

Så nån asket är jag inte, haha =)



monsterkommentaren, sorry!

2010-05-13 @ 21:23:25
URL: http://fine.webblogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback