Underbara söndag!

Trots den totala utmaning som jag drabbades av igårkväll så krävdes det inte någon extra lång sömn för att jag skulle vara back on track igen. Klockan 06:00 imorse var jag upp och hoppade, pigg som en lärka (nåja, en stund efter uppstigning i alla fall).

Dagen idag har hittills varit en sådan där bra söndag, då man är effektiv men tar det lungt ändå om ni förstår vad jag menar? Känslan av att det är söndag, en ledig dag, i sig gör att jag känner ett lugn och välbehag. Det finns inga absoluta måsten och det är då jag tycker det är som enklast att ta tag i just - de saker som tillslut är typiska måsten, t.ex. tvätt, städning och så vidare. Så länge jag är ledig och inte har någon stress hängande över mig så kan jag faktiskt tycka att det är avslappnande att t.ex. tvätta och fixa och dona. Förmiddagen idag har ägnats åt just tvättning, och lite inhängning och sortering av kläder i allmänhet. Det var någon annan som hoppade över sin tvättid, så då var jag snabb att norpa åt mig den.

Jag skall alldeles strax fixa lite mer här hemma, sedan väntar faktiskt lite träning. Som ni kanske märker så är jag märkligt nog helt fylld med energi idag, trots gårdagens lopp och trötthet. Men jag bara tackar och tar emot. Det är såklart bra att låta kroppen vila ibland också. Det kan absolut vara så att man behöver en dags vila efter ett längre lopp. Men jag tror inte att man vid varje tillfälle efter att ha utfört en viss träning som anses extra jobbig, per automatik behöver ha en vilodag dagen efter. Jag tror att det handlar om att lyssna på sin kropp. Vissa gånger kan man känna sig utsliten trots att man inte har tränat så hårt dagarna innan, men då kanske kroppen behöver vila ändå. Andra gånger kan man träna hårdare än hårdast, men ändå ha mer att ge dagen efter och då tror jag inte att man måste stoppa sig ifrån att träna om kroppen skriker efter att få röra på sig.

Vad dagen har att ge i övrigt, det återstår att se.
Grillning skall det bli i alla fall, det är en ska som är säker!
Hur ser din söndag ut idag?


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF

SV: jaa det är så himla gott. Kom nyss på att jag måste köpa nya linfrö imorgon!!

2010-05-09 @ 14:10:46
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Thea

Jag försöker alltid vara ledig från träning 2 dagar i veckan och de andra dagarna tränar jag hur mycket.



Tjejmilen i år är det som gäller, fast ta milen på timmen kan bli svårt men jag ger inte upp. Nej jag har inte sprungit något lopp tidigare. Förra året gick jag tjejmilen.

2010-05-09 @ 18:52:03
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback