Viktlogg 100506

Äntligen en riktigt tidigt morgon! Jag har dock inte bestämt än om den skall ägnas åt powerwalk eller plugg.
Jag kan tyvärr inte säga lika mycket äntligen om veckans viktresultat.
Hej och hå vad långsamt det kan gå, jag tror jag står och trampar på någon platå! (Ja, det rimmade!)

Veckans vikt: 66,7 kg
Veckans resultat: + 0,1 kg
Sammanlagd viktförändring: -2,6 kg

Idag känner jag mig lite besviken. +0,1 kg är såklart inte hela världen egentligen, men inte då vill jag stå mer eller mindre still hela tiden, jag vill ju ta mig sakta men säkert neråt. Jag känner absolut ingen stress över vikten, men något får där gärna hända! Speciellt en vecka som denna då det känns som att jag skött maten ganska bra, och nu de senaste dagarna även börjat ha portionsstorlekar ordentligt i åtanke. Men som sagt så känns det som att jag är uppe på någon platå, som man så fint brukar kalla det. Om den är psykisk eller fysisk är en annan fråga. Om det verkligen är så, det vet jag inte heller. Kanske är det så att jag får röra om i grytan lite. Jobbet med portionsstorlekar och hungerkänslor fortsätter såklart. Vad skall jag mer göra för att få igång kroppen? Kanske borde jag börja fundera på mängden mejeriprodukter igen. Jag vet inte, det tåls kanske att tänka på.

Ni är mer än välkomna att komma med tips!

Kommentarer
Postat av: Pethra

Om jag vore du skulle jag byta ut frukosten. Äggmjölk eller ännu bättre någon omelett med mycket fett i. Det sätter iaf gång min fettbrasa. :-) Ibland är det lite kämpigt att få i sig en stor och varm frukost, men jag vet att hela dagen blir så mycket bättre då, och som sagt så sjunker vikten sakta men säkert.

2010-05-06 @ 07:52:27
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Smala Jessica

Plus 0,1 är verkligen ingenting, det är ju praktiskt taget en 0:a och det är ju bra, nästa gång ska du se att det blir mycket större :D



Peppkram

2010-05-06 @ 08:37:22
URL: http://smalajessica.wordpress.com

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback