Viktlogg 100513

Veckans vikt: 66,8 kg
Veckans resultat: + 0,1 kg
Sammanlagd viktförändring: -2,5 kg

För första gången känner jag mig uppriktigt ledsen över resultatet. Viktminskningen har kommit att betyda mindre och mindre för mig. I början hade jag en önskan om att tappa kilo, inte för fort, men gärna relativt snabbt. På senaste tiden har det känts ganska orelevant. Men när jag idag ställer mig på vågen och än en gång ser + 0,1kg, så inser jag att om det fortsätter såhär så kommer jag att sakta men säkert krypa uppåt i vikt, i stället för att krypa neråt. Det är ju verkligen inte min ambition. Detta är fjärdeveckan i rad som vågen antingen står still eller på ett litet plus. Det känns ganska surt, för det känns då som att jag gör fel. Det värsta är att jag även känner mig som en "dålig förebild" för er. Det är svårt att beskriva hur jag menar, men jag engagerar mig att uppdatera med vad jag äter, recept, min träning och så vidare och ni läsare ger fina kommentarer om att jag är inspirerande. - Men det jag skriver om och tipsar er om - det får mig att sakta men säkert gå upp i vikt!? Jag är övertygad om att jag har läsare som inte strävar efter att gå ned i vikt och min blogg är inte heller till för att tips om hur man går ned i vikt. Min blogg finns till för min skull och för er skull. Den finns till för att vi här skall kunna dela med oss till varandra av recept, tips och råd och inspirera varandra till en god hälsa och ett gott välmående. Jag vet det, innerst inne. Jag vet att mina recept, mitt engagemang och mina texter här har samma värde oavsett vad vågen visar. Ändå känns det inte alltid så.

Förlåt för flummig text, men jag behövde få ur mig lite känslor.
Nu till någon roligare..

Efter många om (läs år) och men har jag äntligen tagit tag i mig själv och köpt ett klassiskt måttband. Så det jag tänker börja med nu det är faktiskt att både mäta och väga mig. Vägning kommer jag att fortsätta med varje vecka men mätningen kommer jag att hålla till varannan vecka. De mått jag kommer att ta är följande; Överarm, bröstkorg, midjemått, höft samt två lårmått. Anledningen till att jag mäter låret på två ställe är att jag upplever att jag har smalnat en del på lårets nedre del, men inte särskilt mycket på lårets övre del. Så jag är helt enkelt nyfiken på att se om det förändras i olika takt. Första måtten är redan tagna, så dem får ni här:

Överarm: 29 cm
Bröstkorgen: 87 cm
Midjemått (Precis under naveln): 82,5 cm
Höft: 92 cm
Lår: 55 cm
Lår längre ner: 52 cm


Kommentarer
Postat av: Jennie Adawi

Förstår att det blir en bevikelse, men min första tanke var att du har tränat ganska mycket den senaste tiden och även ganska mycket styrka. Du kanske har gått upp i vikt på grund utav att muskler har bildats? :)

2010-05-13 @ 07:40:25
URL: http://adawi.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag förstår verkligen dig. det är inte kul att ställa sig på vågen och se ett plus, när man dessutom inte vet vad man gör för fel. Men du ska absolut inte känna dig som en besvikelse, det får du inte! Du kämpar på precis som alla andra. Men det viktigaste är att du inte ger upp, fortsätt att kämpa! Du klarar detta. Jag hejar på dig!

2010-05-13 @ 09:24:59
URL: http://blodsvettochtarar.blogg.se/
Postat av: pethra

Förstår att det känns trist att det inte rör sig på vågen. Samtidigt verkar du må himla bra på den här kosten, och det är ju egentligen det viktigaste. Men som sagt, jag förstår dig. Du är dock lika mycket förebild ändå. :-)

2010-05-13 @ 09:28:12
URL: http://nanoliten.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Tråkigt med plus, men bra att du börjat mäta tror jag, du minskar garanterat i mått :) Och som någon här ovanför sa, det viktigaste är ju att du mår bra! Och din blogg är lika inspirerande oavsett vilket!

2010-05-13 @ 20:21:27
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com
Postat av: Dessi

Du är absolut ingen dålig förebild! Du äter ju sunt och det blir iallafall jag inspirerad av :)



Jag har inte läst din blogg så mycket, men jag undrar om du äter "fritt" eller om du räknar kalorier också? För vissa kan det vara en bra idé att både äta LCHF och skära ner på kalorierna. Inte så du behöver gå hungrig, men lite grann. :)

2010-05-14 @ 16:01:55
URL: http://www.dessi.se

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback