Varje måltid kan ju inte vara den bästa...

Min lunch idag var minst sagt annorlunda.

Jag insåg att jag var tvungen att äta lunch lite sådär på vägen.
Planen var att köpa en sallad på Ica, ta bussen och sedan sätta mig på tåget och äta min sallad.

Allt började inne på Ica, där jag till min förvåning upptäckte att det inte fanns en enda sallad som inte innehöll pasta! Detta trots att det fanns flertalet olika typer av sallader och av märken. Efter ett gediget letande så fick fantasin istället skapa den bästa möjliga lösning. Jag köpte helt enkelt en sallad med kylling, ägg, fetaost, grönsaker, dressing och pasta, sedan var det bara att helt enkelt inte äta pastan.

Men nu kommer vi till nästa episod. Sittande i busskuren fyra minuter innan bussen skulle gå, fick jag för mig att jag skulle öppna salladen och bara hälla över såsen och kanske provsmaka en bit. Två sekunder senare tog vinden locket till min sallad! Så där satt jag med en burk toppad med mat, utan något lock. Hur skulle jag nu lyckas frakta den på bussen, och sedan dessutom utföra lite snabba ärende innan jag skulle sätta mig på tåget? Jag insåg ganska snabbt att det kändes svårt. Så på tre-fyra minuter fick jag snabbt slänga i mig min lunch, sittande i en busskur där håret mitt envisades med att blåsa upp i ansiktet på mig hela tiden.

Väl på bussen kurrade magen fortfarande eftersom att salladen inte innhöll allt för mycket mat när jag valde bort pastan. Framme på tågstationen blev det snabbt in på pressbyrån för att leta efter något ätbart som kunde falla mig i smaken. En portionsförpackning filmjölk fick följa med mig på tåget. Så där satt jag på tåget och drack filmjölk direkt ur paketen som ett tillägg till min lunch.

Men mätt blev jag i alla fall, till slut!
Imorgon skulle jag nog dock föredra att äta hemmalagad mat, sittande på en stol vid ett vanligt bord och kunna ta det lite lugnt.


(Bild lånad från ICA.se)

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Sa trevligt att du är tillbaka sa :) Hoppas hinna med att läsa din blogg efter helgen - har haft problem med internet senaste dagarna.

2011-02-03 @ 23:03:36
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: emsut.



Min lunch igår bestod av lite köttfärs och gönsaker. Men jag hade ett bord och ingen blåst iallafall. Så jag är rätt nöjd såhär i efterhand :)

2011-02-04 @ 06:37:19
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: fine

åh nej!! vilken otur.. sitter nästan och småfnissar när jag föreställer mig hur du såg ut. Stackare! :S

2011-02-04 @ 12:58:03
URL: http://fine.webblogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback