Korvstroganoff

KORVSTROGANOFF
(4-6 portioner)

400-600 gram Falukorv
1 Gul lök
2,5-3 dl Vispgrädde
Ca. 2 msk Tomatpuré
En skvätt soja
Svartpeppar
Salt
Smör att steka i

Hacka löken och skär falukorven i bitar. Fräs löken på medelvärme i en klicksmör, tillsätt korven efter en liten stund och låt steka till löken är mjuk och gyllenbrun och korven har fått lite färg. Tillsätt sedan grädden och tomatpurén samt en skvätt soja. Låta puttra några minuter, smaka av med salt och peppar.


Servera gärna med blomkålsris!


BETYG: 6/7
Jag har alltid älskat korvstroganoff. Dock har jag alltid förr smaksatt med chilisås eller chilipulver och krossade tomater. Chilipulvret här hemma var slut idag, och Netto hade inte heller något chilipulver att erbjuda. I efterhand är jag faktiskt glad för det, för gud vad god denna enkla korvstroganoff blev!

Kommentarer
Postat av: Petra

Tack för att du kikade min blogg, du är mer än välkommen dit. Jag tycker att du har en mycket trevlig blogg själv =)

Måste börja med att jag log när jag såg att du testat detta recept, det är nämligen ett av mina favorit recept!

På tal om kebabköttet så kan man hitta rått kebabkött (det är strimlat och välkryddat) i köttdisken. Jag vet inte om det är kronfågel eller vad det är som har detta så jag låter det vara osagt, dock har jag köpt det på Willys men de borde ha det i andra affärer med. Sedan använder jag mig av kebabsplitt från Eldorado som är fryst (kanske inte det nyttigaste men det är under 5 kolhydrater/100g). Jag hoppas att du kan hitta det annars har jag ett recept på kyckling "kebab" som jag testat. Tyckte att det var övergott men inte riktigt kebab men säg till om du vill ha det för då sätter jag in det på min blogg =)

2010-04-07 @ 23:55:59
URL: http://metrobloggen.se/lchfdelux

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback