Dagens Meny 100516

Jag dimper ner i sängen helt för plötsligt nuförtiden på kvällarna. Det gör att jag missar "Dagens Meny" ibland. Men men, det går att ta igen såhär i efterhand.

Igår åt vi (äntligen) frukost buffé på hotell, och gud vad jag åt och gud vad gott det var! Det finns ofta massor av lchf-vänlig mat på lite större hotellfrukostar. Jag åt bara lchf-mat, med undantag för en prinskorv och en bit leverpastej som kanske var lite tveksamma, men absolut inte några katastrofer! Mängderna jag åt var väll kanske inte helt i linje med vad jag brukar sträva efter - men det var trots allt min belöning för den klarade utmaningen. (Om ni minns, hehe!). Fick inte med riktigt allt på bild, men jag skall försöka återberätta allt. Det blev som en trerätters frukost!

DAGENS MENY (Söndag 16/5)
Frukost: Hotellfrukost - Äggröra, bacon, tomat, mögelost, ägghalva med majo & 2 räkor, gurka, paprika, oliver, salami, rökt skinka, parmaskinka, ost, brieost, en prinskorv, leverpastejbit och sist lite naturell yoghurt med linfrö & lite kokos.
Lunch: En stor skål LCHF-vaniljyoghurt med kanel
Mellanmål: En skiva lchf-bröd (recept kommer som sagt) + bregott & en ostskiva
Middag: Lchf-pyttipanna, ett stekt ägg och en gurka


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Ah hotellfrukost är verkligen underbart! Ska bo pa hotell nu till helgen, nam nam. Det första hotellet är okänt och billigt, sa det kanske inte finns sa mycket att välja pa där. Men det andra (ja vi ska pa pa tva hehe) tillhör en större kedja och brukar ha fin fina frukostar =)

2010-05-17 @ 22:52:02
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: fine

hej hotellfrukost, I LOVE IT!

2010-05-19 @ 00:42:11
URL: http://fine.webblogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback