Dagens Meny 100407

Efter någon timme på stan i det härliga vädret med min sambo så bestämde vi oss för att hoppa över den lunch vi hade planerat i veckomenyn, och istället luncha på restaurang. Det blev årets första måltid på uteservering, och gud vad härligt det var! Det var inga problem att hitta mat som passade mig, jag hittade en rätt som påminde mycket om en ceasarsallad. Dressingen kallades dock för parmesandressing och smakade inte riktigt som ceasardressing, men den var bannemig ännu godare än ceasardressing. Egentligen serverades det hela som en bädd på en bit bröd, men utan problem fick jag byta ut brödet mot lite mer av det övriga. Det blev en riktigt god sallad! Jag kan absolut tänka mig att gå dit och äta samma rätt igen.

DAGENS MENY (Onsdag 7/4)
Frukost: Äggmjölk med kaffesmak
Lunch: Sallad med kyckling, knaperstekt fläsk, romansallad, tomat, rödlök, cocktailkapris, parmesanost, parmesandressing (På restaurang!)
Mellanmål: 2 wellbeing-muffins (Testade att smaksätta med kakao och byta ut lite av pofibern mot mixade kokosflingor, de blev goda men smakade inte så mycket, nästa gång testar jag med mer kakao eller kanske lite mörk choklad)
Middag: Korvstroganoff (Recept kommer!) och blomkålsris


Kommentarer

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback