Dagens Meny 100510

Jag hann dunsa ner i sängen innan jag hann uppdatera Dagens Meny igår.
Jag vet inte riktigt vad som hände med min kropp igår, men hela dagen hade jag ett enormt sug efter att tugga på saker, stoppa saker i munnen - att äta helt enkelt. Mitt på dagen bestämde jag tillslut att ta några mandlar & paranötter för att se om det kunde leda bort tanken. För ibland är det ju så med sug, att det börjar i kroppen, men sedan sätter det sig på hjärnan och vägrar försvinna. Då kan det hjälpa mig om jag bara tar något litet litet, just för att sedan kunna släppa tanken. Under kvällen eskalerade dock både hungerskänslor och sug till något helt omänskligt. Jag var helt knäpp. Dock är jag ganska säker på att det har och göra med att jag tog sista p-pillert på kartan i förr går. Vilket som så resulterade allt detta i ett mellanting - jag lyckades hålla mig ifrån godis, chips och sådana dumheter. Däremot åt jag absolut mer än vad som krävdes för att hålla mig mätt. En ledtråd..yoghurt..i mängder..here it comes..

DAGENS MENY (Tisdag 11/5)
Frukost: Äggmjölk med kaffesmak + några ostskivor
Lunch: Kesoplättar med smak av kanel & kardemumma(Gjorde lite annorlunda än sist, skall uppdatera receptet!) + en liten klick osockrat jordnötssmör + lite osockrad lingonsylt
Mellanmål: Några mandlar & paranötter
Middag: Blomkålsbiffar (Recept kommer!) & Stekfläsk
Kvällsmål: Två LCHF-kokostoppar
Kvällsmål 2: LCHF-vaniljyoghurt i mängder, förmodligen närmare en liter i kvantitet + kanel


Kommentarer
Postat av: fine

Lundaloppet, det var det en till tjej som kommenterade på bloggen som sprang. Jag kommer egentligen från Skåne och tänkte först åka hem och springa loppet Springtime i Helsingborg som gick i lördags.



Du kan kolla på marathon.se's kalender vilka lopp det finns i skåne, månad för månad. Där hittar jag lite mindre lopp, om man vill variera med folkfesterna vårruset, tjejmilen etc.



Ja, Honululu Marathon är mer än bara ett lopp, jag åker med researrangören Springtime Travels, och då blir det genast en drömresa med alla möjliga arrangemang som de står för. Gäller bara att spara varenda krona, det är inte billigt! :S



Jag äter LCHF, men har upplevt att drar jag på med fettet(och därmed energin) så står jag bara still. Jag försöker alltså köra någon slags kalorireducerad lchf, kanske mer low carb. Men är inte fetträdd! ;-D

2010-05-11 @ 07:50:06
URL: http://fine.webblogg.se/

Lämna gärna ett avtryck!
♥ Det är helt okej att använda kommentarsfältet som ett forum.
♥ Här är alla känslor tillåtna, positiva som negativa.
♥ Dela med dig av dina glädje när du är glad och låt andra dela med sig av sin till dig när du är mindre glad och behöver peppning!
♥ Jag besvarar din kommentar så fort jag kan.

Vad kallar du dig?
Spara dina uppgifter?

Mail? (bara jag som ser den)

Vart kan jag besöka dig?

Ordet är ditt!

Trackback